We Like – Een Consumer Driven Concept

Vandaag 9-6-2010 om precies 19:06 uur ontstond een idee!

Er zijn zoveel dingen op de wereld die ik fantastisch zal vinden, maar ik ken ze nog niet. Er zoveel mensen op de wereld die dezelfde interesses als mij hebben, maar ik ken ze niet. Er zijn zoveel gelijkgestemden op de wereld die mij zouden kunnen inspireren maar ik ken ze niet.

Mijn idee is om via het Consumer Driven Concept ‘WeLike’ bij te houden wat ik leuk vind, wat jij leuk vindt, en iedereen die mee wil doen leuk vindt. Dat slaan we op in 1 grote database. De kracht van die database is het vinden van overeenkomsten. Eigenlijk wat Amazon doet met boeken, wat IMDB doet met films, en wat lastFM doet met muziek. Maar dan over alles!

Doordat het systeem kijkt naar de tags in je blog-postings, naar je twitterberichten en ook naar je profiel op hyves of facebook kan er zonder dat het jouw veel werk kost een goed profiel van je worden gemaakt, en up to date blijven.

Eerst zoeken we de overeenkomsten, welke mensen lijken op elkaar. Dan zoeken we de verschillen: wat komt er (nog) niet overeen. Dat worden de tips. Want als ik de TV-serie 24 helemaal geweldig vindt, dan kan het zijn dat ik de nieuwe serie “flash forward” nog niet ken, maar wel super zal vinden!

Je kan het niet alleen
Toen ik dit plan bedacht, toen dacht ik meteen: dat lukt me nooit alleen! Daarom roep ik iedereen op om mee te denken. Van technicus, tot analyticus. Van directeur tot vrachtwagenchauffeur. Iedereen mag meedoen!

Misschien wordt het een succes en verdienen we er straks allemaal geld aan, maar dat is niet het primaire doel. We gaan samen iets moois maken, en laten zien dat vele handen ongelooflijke dingen kunnen realiseren!

Join the club! groeten,  Jorik Heins

Reageer hieronder aub!